Slovenci klepetalnemu robotu zaupali, kako bi izkoristili prosti čas v avtonomnih vozilih

Z avtonomnimi vozili prihodnosti bomo njihovi uporabniki naenkrat dobili več prostega časa, ki ga bo lahko vsak porabil za različne aktivnosti. Kot je pokazala raziskava, ki jo je opravila kranjska družba Goodyear Dunlop Sava Tires, pa bi velika večina Slovencev v temu času najraje brskala po spletu in uporabljala družbena omrežja.

 

Kranj, 10. januar 2018 – Razvoj avtonomnih vozil nam bo v prihodnosti omogočil, da se bomo usedli v avto, vnesli cilj, se zleknili v sedež in se sprostili vse do konca vožnje. V luči tega je Goodyear spodbudil Slovence, da že danes razmišljajo o mobilnosti prihodnosti in v sklopu digitalne raziskave1, izvedene s pomočjo klepetalnega robota Goodyja (angleško »chatbot«), prišel do zanimivih izsledkov.

Slovenci bi čas, ki bi nam ga prihranila avtonomna vozila, porabili predvsem za aktivnosti v digitalnemu svetu. Rezultati raziskave namreč kažejo, da bi velika večina (60 %) ta čas namenila brskanju po spletnih straneh ter prebiranju in objavljanju vsebin na družbenih omrežjih. Temu z velikim zaostankom sledi pogovor z ostalimi potniki (15 %) in spanje oz. počitek (11 %). Približno dva odstotka (2 %) Slovencev pa bi izbralo eno od sledečih aktivnostih: pošiljanje e-pošte, telefoniranje oz. pisanje SMS sporočil, branje ter ogled filmov ali video posnetkov. Pri tem pa tudi ni večjih odstopanj pri moških in ženskah, razen pri temu, da bi predstavnice nežnejšega spola nekoliko več brale, predstavniki močnejšega spola pa v večji meri gledali video vsebine.

 

Evropski vozniki bi čas namenili mobilnim telefonom

Primerjava rezultatov slovenske študije z raziskavo2, ki jo je Goodyear v sodelovanju z londonsko šolo za ekonomske in politične vede (LSE) opravil lansko leto v 11 evropskih državah, pa je pokazala določena odstopanja. Evropski vozniki bi namreč največ časa, ki bi ga pridobili na račun samovozečih avtomobilov, porabili za telefoniranje oz. pisanje SMS sporočil (42%), takoj zatem pa sledi brskanje po spletnih straneh (37 %).

 

Goodyear v sklopu evropske platforme ThinkGoodMobility raziskuje nekatera ključna področja, ki oblikujejo prihodnost mobilnosti z namenom, da bi izsledki pomagali vsem relevantnim stranem pri skupnih prizadevanjih za uspešno uvajanje avtonomnih vozil prihodnosti.

 

Več informacij:

Simona Dijak
vodja komunikacij
Goodyear Dunlop Sava Tires. d.o.o.
T: +386 (0)4207 7026
simona_dijak@goodyear.com

 

Opombe:

Opomba1: Digitalno raziskavo so v družbi Goodyear Dunlop Sava Tires opravili med 17. oktobrom in 14. novembrom 2017. Izvedena je bila s pomočjo klepetalnega robota Opomba Goodyja na njihovi Facebook strani z uporabo aplikacije Messenger, v njej pa je sodelovalo 953 Slovencev.

Opomba2: Goodyear EMEA je v sodelovanju z londonsko šolo za ekonomske in politične vede (LSE) v drugi polovici leta 2016 izvedel študijo, v kateri so preučevali odgovore pridobljene v spletni raziskavi (sodelovalo je 11 držav) in rezultate, pridobljene iz fokusnih skupin v štirih državah. V študiji je sodelovalo 12.000 posameznikov.

10. januarja 2018