Kaj morate vedeti o skrbi za pnevmatike v poletnih mesecih?
Poleti sta pregled in preverjanje pnevmatik ključnega pomena, saj dolge poti pri visokih temperaturah in s polnim avtomobilom predstavljajo še dodatno obremenitev. Goodyear je zato pripravil nekaj uporabnih nasvetov, s katerimi boste poskrbeli, da bodo vaše pnevmatike v najboljši formi, vaša pot do cilja pa varna, udobna in prijetna.
Kranj, 4. julij 2017 – Ob prihodu poletja so v Goodyearu pripravili koristne napotke, kako poskrbeti, da bodo vaše pnevmatike tudi v vročih mesecih v najboljši formi. Pnevmatike v poletnih dneh zahtevajo posebno skrb, saj z njimi vozite po razgretem cestišču, pogosto pa so potovanja tudi daljša in z bolj obremenjenim avtomobilom. V Goodyearu vam svetujejo, da preden odrinete na pot, preverite stanje in tlak v pnevmatikah, ki so nameščene tako na vozilo kot tudi na prikolico.
Zakaj je ustrezen tlak v pnevmatikah pomemben? Z ustrezno napolnjenimi pnevmatikami boste poskrbeli za manjšo porabo goriva in maksimalno življenjsko dobo pnevmatike, avtomobil boste lažje upravljali, zaviranje bo bolj odzivno in vožnja bolj tekoča, s tem pa boste pozitivno vplivali tudi na varnost v prometu. Ustrezen tlak je torej pomemben dejavnik, ki nenazadnje prispeva k odličnemu poletnemu potovanju.
Kolikšen je pravilen tlak v pnevmatikah? Strokovnjaki iz Goodyeara priporočajo, da glede priporočenega tlaka v pnevmatikah upoštevate nasvet proizvajalca vozila, ki je naveden v bližini voznikovih vratih, v okolici mesta za točenje goriva ali v priročniku za uporabo vozila. Če je vozilo polno obremenjeno s potniki in prtljago, mora biti tlak v pnevmatikah višji – pri tem upoštevajte priporočilo za obremenjeno vozilo, ki je navedeno poleg priporočenega tlaka. Tlak preverite ob ‘hladnih’ pnevmatikah in vsaj enkrat mesečno, vsekakor pa ga preverite tudi pred daljšim potovanjem in ga prilagodite teži natovorjenega vozila. Ne pozabite preveriti tlaka tudi v rezervnem kolesu, v kolikor ga imate.
Kaj se zgodi, ko je pnevmatika premalo napolnjena? Ko je pnevmatika premalo napolnjena, je večji del njene površine v stiku s cesto, s tem pa se poveča kotalni upor, kar zmanjša ekonomičnost porabe goriva. Obenem prenizek tlak poslabšuje vse vozne karakteristike vozila, na primer stabilnost in vodljivost, vpliva pa tudi na nivo in neenakomernost obrabe pnevmatik. Premalo napolnjene pnevmatike so zato pomanjkljivost tako z vidika varnosti in porabe goriva kot tudi njihove življenjske dobe.
Kaj se zgodi, ko je pnevmatika preveč napolnjena? Ko je pnevmatika preveč napolnjena, je v stiku s cesto manjši del njene površine. To povzroči hitrejšo in neenakomerno obrabo, poleg tega pa pnevmatika ne zagotavlja maksimalnega oprijema, zaradi česar ima lahko voznik težave pri nadzoru nad vozilom in zaviranju. Pnevmatika s previsokim tlakom postane tudi bolj občutljiva, zato jo lahko luknje ali tujki na cestišču hitreje poškodujejo. V kolikor zaznate previsok tlak v pnevmatiki, tega nikoli ne zmanjšujte iz vroče pnevmatike!
Pred odhodom na daljšo pot preverite globino profila pnevmatik: pred odhodom na daljšo pot preverite tudi globino profila po celotnem obsegu in širini dezena tekalne plasti pnevmatik. Globina kanalov mora biti zadostna, saj močno vpliva na vozne lastnosti in predvsem na preprečitev akvaplaninga. Zakonsko predpisana minimalna globina v večini evropskih držav je sicer 1,6 milimetra, a v Goodyearu svetujejo, da zaradi prej navedenega razloga pnevmatike zamenjate že prej – ko globina kanalov pade pod 3 milimetre.
Preglejte tekalno plast in bočnici pnevmatike: vsaj pred odhodom na daljšo pot preverite površino tekalne plasti in bočnici. Če opazite kakršnekoli poškodbe (zareze, bule …) oziroma vse, kar je neobičajnega za pnevmatike, se čimprej posvetujte z vulkanizerjem. Ta vam bo svetoval, kaj je potrebno storiti. Morebitne težave boste tako rešili pravočasno in se izognili nevšečnostim, ki bi vam sicer lahko pokvarile pot do priljubljene destinacije.
Pozorni bodite na neenakomerno obrabo: medtem ko preverjate tekalno plast pnevmatike, bodite pozorni tudi na neenakomerno obrabo, kar pomeni, da je pnevmatika na enem robu bolj obrabljena kot na drugem oziroma na sredini. To namreč vodi do krajše življenjske dobe pnevmatike, večje porabe goriva in manj udobne vožnje. Če opazite, da so pnevmatike obrabljene na obeh robovih, jih je morda treba napolniti na ustrezen tlak ali preveriti puščanje, če se tekalna plast na sredini obrablja hitreje kot na robovih, je to lahko znak prenapolnjenih pnevmatik. Vzrok nepravilne obrabe je lahko tudi neustrezna geometrija podvozja, pri čemer vam bo pomagal za to usposobljen strokovnjak.
Predrtje pnevmatike: kljub skrbnim pripravam pa med potjo lahko pride do predrtja pnevmatike. Preden se odpravite od doma preverite, katera možnost je za vaše vozilo primernejša – rezervna pnevmatika ali pribor za popravilo. Vselej imejte pri roki tudi številko za pomoč na cesti. Kar nekaj nevšečnosti v tej situaciji vam lahko prihranijo Goodyearove pnevmatike s tehnologijo RunOnFlat, s pomočjo katere lahko s predrto pnevmatiko prevozite razdaljo do 80 kilometrov pri najvišji hitrosti 80 km/h (da lahko pripeljete do delavnice, kjer vam jo zamenjajo).
Več informacij:
Romana Stare
Vodja marketinga
T: +386 (0)4207 7025
romana_stare@goodyear.com