Gospodarski prevozniki se vse pogosteje odločajo za namensko razvite zimske pnevmatike

Namensko razvite zimske pnevmatike so pričeli v vedno večji meri uporabljati tudi gospodarski prevozniki, saj se, kot je pokazala nedavna Goodyearova raziskava, zavedajo, da lahko te pripomorejo k optimizaciji njihovega poslovanja v zimskem času.

Kranj, 22. november 2016 – Nedavna Goodyearova raziskava je pokazala, da so se evropski prevozniki začeli zavedati prednosti, ki jih prinašajo tovorne zimske pnevmatike. Rezultati ankete1, ki so jo izvedli v tovornih voznih parkih po Evropi, so namreč pokazali, da je kar 68 % anketiranih prevoznikov prepričanih, da lahko zimske pnevmatike bistveno pripomorejo k optimizaciji njihovega poslovanja v zimskem času. Pri tem pa je kar 50 odstotkov anketirancev kot najpomembnejše merilo za izbiro zimskih tovornih pnevmatik opredelilo oprijem v snegu.

 

 

 

Kaj pa pravi zakonodaja?

 

Predpisi glede uporabe zimskih pnevmatik se po evropskih državah precej razlikujejo in tudi pogosto spreminjajo, zato v Goodyearu prevoznikom svetujejo, da že v fazi planiranja poti vedno preverijo predpise za vse države, skozi katere bodo potovali. Po zadnjih dostopnih podatkih, s katerimi razpolaga družba Goodyear Dunlop Sava Tires, predpisi glede zimskih pnevmatik za gospodarska vozila veljajo v 28 evropskih državah, vendar se med seboj močno razlikujejo in pogosto tudi spreminjajo. V nekaterih primerih začnejo veljati določen dan v letu, v drugih pa, ko to zahtevajo razmere na cesti. Večina držav poziva, da prevozniki uporabljajo vsaj pnevmatike z oznako M+S, vse pogosteje pa se zahteva tudi 3PMSF. Nekateri predpisi vključujejo tudi snežne verige in drugo zimsko opremo.

 

Kakšna je razlika med M+S in 3PMSF?

 

Pomembno je, da razumemo razliko med zimsko zmogljivostjo tovornih pnevmatik. Večina tovornih pnevmatik nosi oznako M+S, kar pomeni ‘Mud and Snow’ (blato in sneg). Tovorne pnevmatike s to oznako se laže spopadajo s snegom ter zagotavljajo nekoliko manj težav pri speljevanju in pri ohranjanju vozila v gibanju, vendar se na zasneženih cestah obnesejo bistveno slabše od pnevmatik z oznako 3PMSF (simbol snežinke v gori s tremi vrhovi). Navedena oznaka je bila sicer v Evropski uniji uvedena leta 2012, pnevmatike s to oznako pa so opredeljene kot “zimske pnevmatike za težke snežne razmere”. Nova oznaka se uporablja samo, kadar pnevmatika izpolnjuje vsaj minimalne zahteve zmogljivosti v snegu in je uspešno opravila zahteven ISO2 test. Pnevmatike s simbolom 3PMSF so tako boljša izbira za težke zimske razmere kot pnevmatike, ki nosijo zgolj oznako M+S. Kljub temu pa novi simbol ne izključuje uporabe oznake M+S, kar je razvidno pri Goodyearovih serijah KMAX in FUELMAX za več prevoženih kilometrov oz. manjšo porabo goriva, kjer pnevmatike za pogonsko os nosijo obe oznaki, 3PMSF in M+S. Prav tako 3PMSF v zakonodaji evropskih držav ne nadomešča oznake M+S, podrobnejše zahteve glede zimskih pnevmatik pa opredeljujejo posamezni nacionalni predpisi.

 

 

Najbolj učinkovite so namensko razvite zimske pnevmatike

 

Prevoznikom so na voljo tudi namensko razvite zimske pnevmatike, ki zagotavljajo največjo zmogljivost. Ne samo, da so te pnevmatike opremljene z obema simboloma (M+S in 3PMSF), temveč so bile razvite za izredno težke zimske razmere. Tovrstno serijo pnevmatik, poimenovano ULTRA GRIP MAX, so nedavno predstavili v Goodyearu in ima največjo zimsko zmogljivost v Goodyearovi ponudbi tovornih pnevmatik. Serija namreč zagotavlja veliko boljši oprijem na snegu3 2 poleg tega pa tudi pri polovični obrabi pnevmatike še vedno omogočajo do 40 % boljši oprijem4 in do 15 % več prevoženih kilometrov5.

 

Uporaba primernih pnevmatik za zimo je tako ključnega pomena, če želimo na zasneženih in poledenelih cestah ohraniti oprijem, v mnogih državah pa je njihova uporaba tudi zakonsko predpisana. Prevozniki se lahko glede na vrsto uporabe odločijo za celoletne pnevmatike za pogonsko os, kot so KMAX D, FUELMAX D, SP446 in SP346 s simbolom 3PMSF; če se srečujejo s težkimi zimskimi razmerami, kakršne so v Nordijskih državah ali alpskih pokrajinah, pa se na vseh oseh priporočajo posebne zimske pnevmatike, kot je serija ULTRA GRIP MAX.

 

 

 

 

Več informacij:

Romana Stare
Vodja marketinga
T: +386 (0)4207 7025
romana_stare@goodyear.com

 

 

Opombe:

Opomba 1: Raziskavo so s pomočjo anketnih vprašalnikov izvedli v približno 500 tovornih voznih parkih v Franciji, Italiji, Nemčiji, Poljski in Španiji. Anketo je v imenu Goodyeara izvedel MV2 Conseil. Anketa je potekala od junija do julija 2013 v okrog 500 tovornih voznih parkih v Franciji, Italiji, Nemčiji, Poljski in Španiji.

Opomba 2: V tem testu se na cesti, pokriti s trdo zbitim snegom, primerja oprijem referenčne pnevmatike s testirano. Da bi test uspešno opravila, mora biti testirana pnevmatika za vsaj 25 % boljša od referenčne.

Opomba 3: V primerjavi z drugimi Goodyearovimi pnevmatikami za gospodarska vozila z oznako M+S ali celo 3PMSF.

Opomba 4: Primerjalni testi, ki so jih od oktobra 2013 do julija 2014 izvajali v Goodyearovem centru za inovacije v Luksemburgu (GIC*L) z dimenzijo 315/80R22.5, so pokazali, da nova Goodyear ULTRA GRIP MAX D nudi do 40 % boljši oprijem na snegu kot pnevmatika Goodyear ULTRA GRIP WTD. Dejanski rezultati so med drugim odvisni od ceste in vremenskih razmer, dimenzije in polnilnega tlaka pnevmatik ter vzdrževanja vozila.

Opomba 5: Izračuni, narejeni v Goodyear GIC*L, so potrdili predvidevanja in pokazali, da nove pnevmatike Goodyear ULTRA GRIP MAX D za pogonsko os v primerjavi s pnevmatikami Goodyear ULTRA GRIP WTD omogočajo do 15 % več prevoženih kilometrov. Dejanski rezultati so med drugim odvisni od ceste in vremenskih razmer, dimenzije in polnilnega tlaka pnevmatik ter vzdrževanja vozila.

22. novembra 2016