Kampanja Pozor(!)ni za okolje: zbornik EKOpraktik za zmanjševanje ogljičnega odtisa

Škofja Loka, 17. maja 2016 – Ob današnjem srečanju v Sokolskem domu Škofja Loka se izteka že šesta Goodyearova kampanja Pozor(!)ni za okolje . Ta je v letošnjem šolskem letu s sodelovanjem 16.000 dijakov prerasla v nacionalno gibanje za zmanjševanje ogljičnega odtisa. Zaključni dogodek sta zaznamovala razglasitev Srednje šole tehniških strok Šiška kot zmagovalke letošnje kampanje in slovesna predaja zbornika EKOpraktik Lidiji Stebernak, državni sekretarki na Ministrstvu za okolje in prostor, in mag. Saši Dragar Milanovič, glavni inšpektorici z Inšpektorata RS za kmetijstvo, gozdarstvo, lovstvo in ribištvo.

 

Skupinska fotografija udeležencev zaključnega dogodka kampanje Pozor(!)ni za okolje.

 

Zaključni dogodek kampanje Pozor(!)ni za okolje so organizatorji posvetili dnevu podnebnih sprememb, ki ga obeležujemo 15. maja 2016. V duhu varovanja okolja je 150 najbolj aktivnih dijakov, mentorjev in predstavnikov partnerskih organizacij nagovoril Julien Frezard, direktor proizvodnje v družbi Goodyear Dunlop Sava Tires, ki je poudaril, da lahko »le skupaj, korak za korakom, ohranimo naravo. Skrb za okolje, je v Goodyearu pomembno področje, tako pri vsakodnevnem proizvodnem procesu, kot tudi pri razvoju inovativnih in konceptualnih pnevmatik, s katerimi utiramo pot v mobilnost prihodnosti. S projektom Pozor(!)ni za okolje želimo okoljevarstvo okrepiti tudi na šolskih dvoriščih, doma in v širši skupnosti.«

 

Župan Občine Škofje Loke mag. Miha Ješe je o sinergijah občine s kampanjo izpostavil: »Ponosni smo, da smo od vsega začetka rasli in se skupaj razvijali s kampanjo, saj je bila naša občina med prvimi partnerji kampanje. Verjeli smo v idejo, projekt in zgodbo.«

 

Gonilo kampanje Pozor(!)ni za okolje so dijaki slovenskih srednjih šol, ki so med šolskim letom, izvajali kreativne okoljske aktivnosti. Kot najboljša šola v okviru tekmovalnega dela kampanje se je izkazala Srednja šola tehniških strok Šiška. Njeni dijaki so posneli zmagovalni enominutni EKOfilm in o svojih aktivnostih najboljše osveščali v svoji lokalni skupnosti. »Letos smo se osredotočili na odgovorno ravnanje z odpadno električno in elektronsko opremo, saj se to področje varovanja okolja dotika dela bodočih mehatronikov, elektrotehnikov in računalnikarjev, pa tudi vsakega uporabnika,« je pojasnil Miha Zevnik, dijak zmagovalne šole, in dodal, da mu je mar v kakšnem okolju živimo in kaj zapuščamo prihodnjim rodovom.

 

V netekmovalnem delu kampanje so letošnji dijaki svoje najboljše okoljske aktivnosti strnili v zbornik EKOpraktik. Zbornik sta na dogodku slavnostno prevzeli predstavnici partnerskih ministrstev kampanje Pozor(!)ni za okolje. Lidija Stebernak, državna sekretarka na Ministrstvu za okolje in prostor, je ob tem povedala: »Nov, ambiciozni globalni sporazum o podnebnih spremembah s Podnebnega vrha v Parizu predstavlja začetek zahtevne poti za prehod v nizkoogljično družbo. Za ohranitev našega planet v dobrem stanju za bodoče generacije je ključno aktivno zmanjšanje ogljičnega odtisa prav vsakega izmed nas.«

Slavnostna predaja EKOpraktika (od leve proti desni: Lidija Stebernak, državna sekretarka na Ministrstvu za okolje in prostor, mag. Saša Dragar Milanovič, glavna inšpektorica z Inšpektorata RS za kmetijstvo, gozdarstvo, lovstvo in ribištvo, Julien Frezard, direktor proizvodnje v družbi Goodyear Dunlop Sava Tires).

 

Mag. Saša Dragar Milanovič, glavna inšpektorica z Inšpektorata RS za kmetijstvo, gozdarstvo, lovstvo in ribištvo, je izpostavila, da se aktivnemu zmanjševanju ogljičnega odtisa pridružujejo na Ministrstvu za kmetijstvo, gozdarstvo in prehrano z: »implementacijo kratkih oskrbovalnih verig, dvigom stopnje samooskrbe, spodbujanjem uporabe obnovljivih virov energije in ekološkega kmetovanja ter zavzemanjem, da viški hrane namesto odpadek postanejo hrana socialno ogroženim.«

 

EKOpraktik je doprinos dijakov k osveščanju o problematiki ogljičnega odtisa. Kot navdih vsakemu posamezniku, da lahko z majhnimi dejanji prispeva k velikim okoljskim spremembam, je dostopen na spletnem mestu.

 

Več primerov okoljskih aktivnosti šol je objavljenih na profilu kampanje na Facebooku.

 

 

Dodatne informacije:

Simona Dijak, 
vodja kampanje Pozor(!)ni za okolje,
vodja komunikacij v podjetju Goodyear Dunlop Sava Tires
T: 04 20 77 016
E: simona_dijak@goodyear.com

17. maja 2016