Deset največjih povratkov v zgodovini motošporta
Dunlop v sklopu kampanje Great Fightbacks predstavlja deset navdihujočih zgodb o ponovni vrnitvi na mesto vodilnega v svetu motošporta, ki so dokaz, da je v življenju, tudi ko se vse zaroti proti nam, mogoče doseči prav vse.
Kranj, 22. 1. 2016 – Dunlop, ki se lahko pohvali s 127-letnimi znanjem in izkušnjami s področja motošporta, v najnovejši kampanji Great Fightbacks navdušuje z desetimi največjimi bitkami za ponovno pridobitev izgubljenega položaja. Zgodbe iz resničnega življenja opisujejo spektakularne dogodke, ko je dirkačem uspelo premagati težke preizkušnje in pokazati svoj neukrotljivi duh, odločnost in predanost, da se ponovno prebijejo na vrh. Dirkaški navdušenci iz vse Evrope lahko na spletni strani www.greatfightbacks.com od 21. januarja 2016 dalje tudi glasujejo za svojo najljubšo zgodbo in izberejo največji povratek v zgodovini motošporta.
Dunlop najuspešnejšim dirkalnim moštvom po vsem svetu dobavlja pnevmatike že vse od samega izuma pnevmatike, leta 1888, in tako že več kot stoletje voznikom avtomobilov in motornih koles pomaga dosegati neverjetne uspehe na najzahtevnejših preizkušnjah v svetu motošporta.
Kratek pregled največjih zgodb
Zgodbe, ki so se uvrstile v Dunlopov izbor so dokaz, da je v življenju, tudi ko se vse zaroti proti nam, mogoče doseči prav vse. Med protagonisti zgodb, ki so se dvignili kot feniks iz pepela, najdemo prave legende, kot so Sir Jackie Stewart, Jacky Ickx in Mike Haiood, pa tudi zvezde sedanjosti, med njimi Marca Marqueza, Johna McGuinnessa in Johnnyja Herberta.
24 ur Le Mansa – Rosier, slavljenec Francije (1950): Po začetnem 45-minutnem zaostanku zaradi okvare motorja je Rosier vso dirko, z izjemo 30 minut, prevozil sam in si priboril eno najbolj presenetljivih zmag Le Mansa. Pri tem se je na poti do zmage boril še z zdrobljenim vetrobranskim steklom, razbitimi zaščitnimi očali in porezanim obrazom.
24 ur Le Mansa – Rosier, slavljenec Francije (1950)
Velika nagrada Nemčije – Stewart premaga ‘potop’ (1968): Sprva je bila udeležba Sira Jackieja Stewarta na dirki za Veliko nagrado Nemčije vprašljiva, saj je imel zaradi predhodne nesreče na roki nameščen mavec. Vendar je neustavljivi dirkač na svojo željo mavec zamenjal za opornico in kljub hudemu nalivu s pomočjo Dunlopovih pnevmatik s šestega štartnega mesta dosegel največjo zmago v svoji karieri.
Velika nagrada Nemčije – Stewart premaga ‘potop’ (1968)
24 ur Le Mansa – Agonija in ekstaza za Ickxija (1977): Jacky Ickx se je po poškodbi avtomobila kmalu po začetku dirke pridružil Jurgenu Barthu in Hurleyu Haywoodu, ki sta zaradi težav z motorjem prav tako izgubila pol ure. Avto je prevzel na 42. mestu in si pridobil takšno prednost, da je kljub odpadlemu cilindru v zadnji uri in posledičnemu popravilu osvojil zmago.
Isle of Man TT: Nazaj na otok (1978): Po nenadnem umiku iz dirkalnega prizorišča zaradi poškodb leta 1974, se je Mike ‘The Bike’ Hailwood čez štiri leta vrnil na dirko Isle of Man TT. Po več kot desetletju na dirki TT je kljub prekomerni telesni teži in s šepajočo nogo presenetil vse; poleg zmage je s hitrostjo 109 milj na uro na Mountain Course dosegel svoj najhitrejši krog.
Isle of Man TT: Nazaj na otok (1978)
24 ur Le Mansa – Herbertov najdaljši dan (1991): Vrhunski dirkač je leta 1991 po usodni poškodbi noge, ki je nakazovala na zaključek njegove športne poti, nepričakovano slavil na najzahtevnejši preizkušnji v motošportu – dirki 24 ur Le Mansa. Herbertovo dirkanje je bilo nepozabno, napor, ki ga je vložil vanj pa ga je tako izčrpal, da na koncu ni zmogel priti niti do zmagovalnih stopničk.
Bernd Schneider – Iz popolne teme … v Mercedes: Po dveh mučnih letih z ekipo Zakspeed na repu startne mreže je imel Bernd Schneider uničeno kariero v Formuli 1. V legendo ga je dvignila prenovljena serija DTM (od leta 2001), ko je v štirih letih osvojil tri naslove, četrtega pa leta 2006. Od tedaj še naprej vozi na vztrajnostnih dirkah GT, leta 2013 je zmagal na 24-urnih dirkah Spa in Nürburgring.
Pedro Lamy – Luč na koncu tunela: Leta 1994 mu je ves svet Formule 1 ležal pod nogami, vendar si je v katastrofalni nesreči istega leta grdo zlomil obe nogi, preživel številne operacije in kmalu zaključil svojo kariero. Preusmeril se je na GT in se v Le Mansu kar šestkrat uvrstil na zmagovalne stopničke, v letih od 2001 do 2010 pa je s petimi zmagami dominiral tudi na dirkah 24 ur Nürburgringa.
Velika nagrada Estorila v 125-kubičnem razredu – Vzpon po padcu (2010): 17-letni Marc Marquez je pred prekinitvijo dirke vozil tik za vodilnimi, na poti do ponovnega starta pa grdo padel. Kljub startu z zadnjega mesta se je Marquez že pred koncem prvega kroga prebil na tretje mesto in silovito nadaljeval svojo pot vse do zadnjega kroga, ko je tik pred koncem prehitel tekmeca Nica Terola.
Velika nagrada Estorila v 125-kubičnem razredu – Vzpon po padcu (2010)
24 ur Le Mansa – Jota obrne stran … ali dve (2014): Ekipa Simona Dolana je tik pred dirko, na kateri je ostala brez voznika, na to mesto postavila Oliverja Turveya. Slednji je skupaj s Harryjem Tincknellom premagal vse ovire in v zadnji uri svoji ekipi zagotovil zmago. Turvey je bil pod pritiskom popolnoma hladnokrven; sprva si je priboril vodilni položaj na progi, nato pa se vse bolj oddaljeval od tekmecev in na koncu dosegel zmago, katere ni pričakoval prav nihče.
24 ur Le Mansa – Jota obrne stran … ali dve (2014)
Isle of Man TT: Nepozaben veliki trenutek (2015): V zadnjih sezonah in po enem najslabših tednov lanskoletne sezone TT, ko Johnu McGuinnessu ni uspelo zmagati nobene velike dirke, poleg tega pa se je boril še z zlomljenim zapestjem, nihče ni pomislil, da se lahko vrne med najboljše. Vendar je na dirki razreda senior dosegel svojo 23. zmago TT in nas s tem opomnil, da z njim nikakor še ni konec.
Več informacij:
Romana Stare
Vodja marketinga
T: +386 (0)4207 7025
romana_stare@goodyear.com