Goodyear Slovenija poslovno leto zaradi pandemije zaključil z nižjimi prihodki in manjšim obsegom prodanih pnevmatik

Kranj, 1. junij 2021 – Družba Goodyear Slovenija, d. o. o., je danes sporočila svoje poslovne rezultate za leto 2020. Čisti prihodki od prodaje so se v primerjavi z letom 2019 znižali za 13,7 odstotka na 195,01 milijona EUR. V regiji Adria1 se je obseg prodanih pnevmatik v primerjavi z letom 2019 zmanjšal za 20 odstotkov, in sicer na 2,03 milijona enot.

 

TRŽNO GIBANJE

Pandemija bolezni Covid-19 je povzročila veliko nestanovitnost svetovnega gospodarstva in zmanjšanje gospodarske dejavnosti po vsem svetu. Države v večini svetovnih regij so sprejele izredne ukrepe za omejitev izbruha ter širjenja koronavirusa. Ti ukrepi so vključevali prepovedi potovanj, karantene, navodila »ostani doma« in podobno, zaradi katerih so številni posamezniki prilagodili svoje vsakodnevne dejavnosti, številna podjetja pa so omejila ali prenehala z običajnim poslovanjem.

 

Tudi v Goodyearu so z namenom, da bi pripomogli k omejevanju širjenja koronavirusa, zaščitili sodelavce in odgovorili na nenaden upad povpraševanja na trgu, začasno zaprli vse evropske tovarne, vključno s tovarno v Sloveniji. Proizvodnjo v Kranju so tako zaradi izrednih razmer zaustavili 21. marca 2020 in z delnim obratovanjem ponovno pričeli 14. aprila 2020. Z namenom ohranjanja nemotene dobave kupcem so skladišča vseskozi delovala.

 

»Na industrijo pnevmatik so spreminjajoče se razmere vplivale negativno, zlasti v začetku leta 2020, ko smo zaznali nenadno in močno zmanjšanje povpraševanja po nadomestnih pnevmatikah, avtomobilski proizvajalci pa so ustavili ali močno omejili proizvodnjo po vsem svetu, zaradi česar so se posledično zmanjšala tudi naročila pnevmatik za prvo vgradnjo,« je povedal Matej Zavrl, glavni direktor družbe Goodyear Slovenija in dodal, »posledično smo se soočili z manjšo količino proizvedenih in prodanih pnevmatik, zmanjšanimi čistimi prihodki od prodaje in manjšim denarnim tokom, kar je neugodno vplivalo na Goodyearove rezultate.«

 

Tudi podatki ETRMA2, Evropskega združenja proizvajalcev pnevmatik in gumenih izdelkov, kažejo, da je bilo preteklo leto za gumarsko industrijo težko. Največji upad prodaje so proizvajalci pnevmatik opazili na področju prve vgradnje – v primerjavi z letom 2019 se je pri pnevmatikah za osebna vozila število prodanih pnevmatik zmanjšalo za 23 odstotkov, pri pnevmatikah za tovorna vozila pa za 18 odstotkov.

 

Pri nadomestnih pnevmatikah se je število prodanih pnevmatik vseh članov združenja ETRMA za osebna vozila zmanjšalo za 12 odstotkov, za tovorna vozila pa za 4 odstotke.

POSLOVNI REZULTATI DRUŽBE GOODYEAR SLOVENIJA ZA LETO 2020

Skupno število proizvedenih enot je v kranjskem Goodyearu tako sledilo gibanju evropskega trga in se znižalo za 15 odstotkov, in sicer z 7,05 milijona v letu 2019 na 5,99 milijona enot v letu 2020.

 

Čisti prihodki od prodaje so se znižali za 13,7 odstotka na 195,01 milijona EUR (primerjalno z letom 2019, ko so znašali 225,95 milijona EUR). Na lokalnih trgih regije Adria se je obseg prodanih pnevmatik zmanjšal za 20 odstotkov (z 2,55 na 2,03 milijona enot).

 

Dobiček iz poslovanja se je s 5,66 milijona EUR dobička v letu 2019 zmanjšal na 3,54 milijona izgube v letu 2020.

 

Čista izguba je v letu 2020 znašala 0,08 milijona EUR, v letu 2019 pa je čisti dobiček znašal 8,02 milijona EUR.

 

V letu 2020 so v Goodyearu Slovenija nadaljevali z rednimi naložbami v proizvodni obrat, hkrati pa so zaključili tudi s prvo fazo razširitvene naložbe, ki so jo napovedali konec leta 2018. Prvo fazo, ki zajema postavitev ene dodatne stavbe in namestitev naprednih strojev za izdelavo pnevmatik, so tako ob koncu preteklega leta zaključili v skladu z načrti. Začetek naslednje oz. druge faze, ki je bila sprva načrtovana že v letu 2020, so kmalu po začetku pandemije zamaknili v leto 2021. Skupne investicijske naložbe so v letu 2020, predvsem zaradi nadaljevanja razširitvenega projekta, znašale 22,94 milijona EUR. Marko Nahtigal, direktor proizvodnje Goodyear Slovenija, je povedal: »Goodyearova  tovarna v Kranju se že nekaj let osredotoča na proizvodnjo pnevmatik za platišča večjega premera oziroma pnevmatik z večjo dodano vrednostjo. Tako smo se v lanskem pripravljali na proizvodnjo 19-palčnih pnevmatik za osebna vozila, v letošnjem pa smo z njihovo proizvodnjo tudi pričeli.«

POGLED V PRIHODNOST

»Čeprav se obseg prodaje pnevmatik v prvih mesecih leta 2021 še ni vrnil na pred-pandemični nivo, ostajamo optimistično naravnani in verjamemo, da bomo lahko izkoristili okrepljene dejavnike v panogi,« je povedal glavni direktor Matej Zavrl in dodal, »med pomembnejšimi trendi izpostavljamo pričakovano rast povpraševanja po pnevmatikah za platišča večjega premera ter po pnevmatikah za segment vozil SUV. Opažamo tudi pozitivne učinke našega osredotočanja na kanal prve vgradnje, kjer smo v zadnjem obdobju zaradi vodilnih tehnoloških rešitev, ob spremljanju nastajajočih trendov mobilnosti, okrepili našo prisotnost

 

V Goodyearu nenehno stremijo k razvojnim inovacijam, ki bi izboljšale karakteristike pnevmatik, vključno z daljšo življenjsko dobo. Dva zadnja tovrstna primera sta zimska pnevmatika Goodyear UltraGrip 9+ in letna Goodyear EfficientGrip Performance 2, ki s tehnologijo Mileage Plus omogočata več prevoženih kilometrov od predhodnice – zimska pnevmatika za 13 odstotkov več, letna pa kar za 50 odstotkov več.3

 

Tudi vodilne nemške avtomobilistične revije so na svojih letošnjih primerjalnih testih letnih pnevmatik potrdile odličnost Goodyearovih pnevmatik, ki so premagale konkurenco in osvojile prvo mesto na kar treh različnih testiranjih. Pnevmatika Eagle F1 Asymmetric 5 je s svojo nepremagljivo zmogljivostjo navdušila strokovnjake pri Auto Zeitung in Gute Fahrt, Goodyearova najnovejša pnevmatika za športne terence EfficientGrip 2 SUV pa je slavila na neodvisnem testu prestižne revije Auto Bild allrad.4

 

Zavrl je za konec še povedal: »Ponosni smo, da se za naše vrhunske produkte odločajo zveneča imena v avtomobilski industriji – kot zadnja primera naj izpostavim, da je bila letna pnevmatika Goodyear Eagle F1 Asymmetric 5 izbrana za prvo opremo električnega Audija e-tron GT – z njo bosta opremljena tako model e-tron GT quattro kot športni model RS e-tron GT, pnevmatika Goodyear Eagle F1 SuperSport R pa je bila izbrana za najnovejši Porsche 911 GT3.«

 

Transportni in logistični sektor, ki se neprestano sooča s potrebami po optimizaciji poslovanja, bo lahko še naprej izbiral izdelke in storitve znotraj Goodyearove celovite ponudbe za vozne parke, ki so jo poimenovali Goodyear Total Mobility. Ponudba zajema paleto inovativnih proizvodov in rešitev ob podpori strokovne servisne mreže ter omogoča različne kombinacije, ki se prilegajo velikosti in kompleksnosti voznih parkov prevoznikov, njihovemu področju delovanja ter poslovnim ciljem.

 

V lanskem letu se je po več letih na evropsko nebo vrnil tudi legendarni Goodyearov Blimp in s tem slovesno obeležil Goodyearov povratek v svet motošporta. Legendarno zračno plovilo v sklopu medijskega partnerstva z Eurosportom zagotavlja spektakularne televizijske posnetke najpomembnejših motošportnih prireditev. V letošnjem letu bo spremljal različne dirkaške spopade v Evropi, od British Touring Car Championship (BTCC) v Londonu do World Endurance Championship (WEC) prvenstva v Monzi in Le Mansu.

1 Slovenija, Hrvaška, Bosna in Hercegovina, Srbija, Črna gora, Severna Makedonija, Albanija in Kosovo.
2 Podatki ETRMA – European Tyre & Rubber Manufacturers Association (Evropsko združenje proizvajalcev pnevmatik in gumenih izdelkov).
3 Interna testiranja. V primerjavi s predhodnico EfficientGrip Performance – dimenzija pnevmatike: 205/55R16 91V; vozilo: VW Golf 7; kraj: odprte ceste v Luksemburgu in Franciji. V primerjavi s predhodnico UltraGrip9 – dimenzija pnevmatike: 205/55R16 91H; vozilo: VW Golf; kraj: odprte ceste v Luksemburgu in Franciji.
4 Auto Zeitung, št. 5, 17. februar 2021 – 1. mesto od desetih. Gute Fahrt, št. 3, 19. februar 2021 – 1. mesto od osmih. Auto Bild allrad, 4. marec 2021 – Goodyear EfficientGrip 2 SUV 96V je bila razglašena za skupno zmagovalko testa, ki je vključeval naslednje pnevmatike: Michelin Primacy 4 96V, Bridgestone Turanza T005 96V, Continental PremiumContact 6 96V, Nokian Wetproof SUV 100V, Falken ZIEX ZE310 EcoRun 96V, Maxxis Premitra 5 HP5 96H, BF Goodrich Advantage SUV 96V, Toyo Proxes Comfort 100V in Imperial EcoSport SUV 100V.

Več informacij:

Simona Dijak
Vodja komunikacij za skupino Evropa Jugovzhod
T: +386 (0)4 207 7026
simona_dijak@goodyear.com

01. junija 2021