Obnavljanje pnevmatik predstavlja naslednji korak k večji trajnosti

Goodyearov program obnavljanja pnevmatik predstavlja aktualno rešitev tako s finančnega kot trajnostnega vidika. Življenjska doba pnevmatike se namreč z obnovo podaljša za kar 150 odstotkov1, v postopku pa se v primerjavi z novo porabi za 56 odstotkov manj surove nafte2.

Kranj, 27. junij 2022 – V trenutnih razmerah je izredno pomembno, da prevozniki in upravljavci voznih parkov razmislijo o uporabi obnovljenih pnevmatik. Industrija se namreč poleg evropskega podnebnega načrta Fit-for-55, ki zapoveduje zeleno poslovanje, sooča tudi z vplivi naraščanja cen.

Kot je pokazala raziskava trajnostne realnosti Sustainable Reality Survey, trije od štirih voznih parkov zmanjšanju ogljičnega odtisa pripisujejo velik pomen, kar 42 odstotkov voznih parkov pa že uporablja obnovljene pnevmatike in ob tem sprejema tudi druge trajnostne ukrepe. Podatki pričajo, da upravljavci voznih parkov težijo k trajnosti in si želijo biti del krožnega gospodarstva, poleg tega pa hočejo povečati tudi vrednost za svoje končne stranke.

Goodyearov program obnavljanja pnevmatik Retreading Solution

Poleg inovativnih pnevmatik in rešitev za upravljanje voznih parkov pomemben korak naprej na področju trajnosti predstavlja program obnavljanja pnevmatik ‘Goodyear Retreading Solution’. Vodilna transportna podjetja, ki Goodyearovo rešitev že uporabljajo, lahko z njegovo pomočjo podaljšajo življenjsko dobo pnevmatike za dodatnih 1501 odstotkov, skupne stroške za pnevmatike pa zmanjšajo za 10 odstotkov. Ob tem pa Goodyear v samem postopku obnove v največji možni meri izkoristi že obstoječe vire in tako za proizvodnjo uporabi 56 odstotkov manj surove nafte kot pri izdelavi nove pnevmatike2.

 

Goodyearova rešitev obnavljanja tovornih pnevmatik, ki je prilagodljiva posameznemu voznemu parku, omogoča ponovno narezovanje kanalov, obnovitev tekalne plasti in še dodatno narezovanje kanalov. Ob tem se vozni parki lahko odločijo za obnavljanje lastne karkase ali pa se pridružijo programu za izmenjavo karkas. V sklopu programa lahko izbirajo med pnevmatikami TreadMax, pri katerih se uporablja tehnologija izdelave karkas najnovejše generacije ter inovacije tekalne plasti z zagotovljenim boljšim izkoristkom goriva in manj emisijami, ter pnevmatikami NextTread, ki nudijo širok izbor med standardiziranimi dezeni.

Sistem menjave karkas nenehno nadgrajujejo

V zadnjih mesecih je Goodyear okrepil sodelovanje s certificiranimi lokalnimi partnerji za oskrbovanje s karkasami. Investirali so tudi v sodobno opremo za še natančnejšo lasersko kontrolo karkas, kar zagotavlja manjšo količino ostankov in odpadkov, posledično pa predstavlja uspešno prakso krožnega gospodarstva. Ob tem je pomemben podatek, da se karkase pregledujejo lokalno in jih ni treba odpremljati na centralne lokacije za kontrolne preglede. V Goodyearove obrate za obnavljanje se tako pošiljajo le odobrene karkase, s čimer podjetje uspešno zmanjšuje transportne poti.

 

Velik doprinos pri izboljševanju logistike na področju ravnanja s karkasami ima tudi aplikacija eCasing. Ta z avtomatskim vnašanjem podatkov zagotavlja popolno mobilno sledenje karkas in tokov njihove izmenjave, kupcu pa omogoča tudi enostavni pregled nad potrebno dokumentacijo, kot so obvestila o vračilu karkase ali o naročilu karkase.

1 Podatki temeljijo na interni analizi uporabe nove pnevmatike Goodyear v primerjavi z narezano, obnovljeno in ponovno narezano pnevmatiko.

2 Na osnovi internih podatkov.

 

Več informacij:

Kaja Lesjak
Marketing koordinator za tovorno pnevmatiko Adria
Goodyear Slovenija, d. o. o.
T: +386 (0)4207 7661
kaja_lesjak@goodyear.com

27. junija 2022