Spoznajte prvo celoletno pnevmatiko, ki je na testu dosegla oceno »zelo priporočljivo«
Nedavno je pnevmatika Goodyear Vector 4Seasons Gen-3 postala prva celoletna pnevmatika, ki je na testu ADAC/AMZS dosegla skupno oceno »dobro« oziroma »zelo priporočljivo«. Goodyearova šampionka segmenta razbija sicer širše sprejete mite o celoletnih pnevmatikah.
Kranj, 5. november – Industrija pnevmatik je v Evropi v časovnem obdobju od leta 2019 do 2023 beležila 66% rast na področju celoletnih pnevmatik1, v naslednjih petih letih pa Goodyear predvideva dodatno rast tega segmenta za 8 % letno.2 Pnevmatika Goodyear Vector 4Seasons Gen-3, ki je na testu ADAC/AMZS kot prva celoletna pnevmatika dosegla skupno oceno »dobro« oz. »zelo priporočljivo«3 voznikom ponuja prepričljivo alternativo letnim in zimskim pnevmatikam s popolnoma uravnoteženimi.
Kompleksna zasnova povezuje najboljše obeh svetov
Celoletne pnevmatike združujejo elemente dezena tekalne plasti, strukture lamel, razporeditve kanalov ter bočnic letnih in zimskih pnevmatik, kar jim zagotavlja uravnoteženo zmogljivost v spremenljivih vremenskih razmerah.
Samo zmes tekalne plasti pnevmatike Vector 4Seasons Gen-3 je sestavljena iz 17 komponent, mednje sodijo denimo sintetični kavčuki, ki zagotavljajo odličen oprijem. Silika in oprijemne smole pa pnevmatiki omogočajo boljši oprijem in zavorno zmogljivost v deževnem vremenu. Med komponente sodijo tudi saje, žveplo, vosek in antioksidanti ter sončnično olje, ki povečuje prožnost gume. Prilagodljiva gumena zmes pnevmatiki zagotavlja, da ostane prožna pri različnih temperaturah ter omogoča zanesljivo delovanje in izjemen kilometrski potencial v najrazličnejših razmerah.
Odličen oprijem na različnih vrstah snega
Goodyearovi inženirji v zimskem laboratoriju v inovacijskem centru v Luksemburgu pripravljajo različne vrste snega, na katerem preizkušajo raznolike gumene zmesi in strukture lamel. Test zmesi pnevmatike Vector 4Seasons, izveden na kovinski plošči, pokriti z zbitim snegom, je pokazal, da tehnologija Snow Grip na gumeni zmesi v kombinaciji s posebnimi 3D-lamelami na osrednjem delu tekalne plasti zagotavlja odličen oprijem na snegu. V neposrednem stiku s cestiščem je približno 63 % gume, preostanek pa predstavljajo kanali, ki odvajajo vodo in pnevmatiko varujejo pred akvaplaningom oziroma oprijem zagotavljajo posredno.
Goodyear razbija mite o celoletnih pnevmatikah
V Goodyearu naslavljajo tudi različna zmotna prepričanja, ki še vedno krožijo o celoletnih pnevmatikah:
- Obraba: v nasprotju s pogostim zmotnim prepričanjem imajo najnovejši modeli celoletnih pnevmatik optimizirano zasnovo, ki z enakomerno porazdelitvijo teže pripomore k večjemu kilometrskemu potencialu pnevmatike ter zagotavlja enakomernejšo porazdelitev pritiska na podlago in s tem počasnejšo obrabo tekalne plasti.
- Zanesljivost v zimskih razmerah: Goodyearove celoletne pnevmatike so označene s simbolom snežinke v gori s tremi vrhovi (3 Peak Mountain Snowflake) po istem industrijskem standardu kot zimske pnevmatike. To pomeni, da izpolnjujejo vse potrebne zahteve za vožnjo po snegu.
- Oprijem poleti: sodobne celoletne pnevmatike se ponašajo z odličnimi voznimi lastnostmi na suhi podlagi, zato so vozniki z njimi lahko samozavestni tudi na daljših poletnih potovanjih.
- Vsestranskost: celoletne pnevmatike so na voljo v najrazličnejših dimenzijah in so primerne tudi za večja vozila, saj je karkasa vsake dimenzije pnevmatike prilagojena namenu uporabe.
- Uravnoteženost voznih lastnosti: sodobne celoletne pnevmatike zagotavljajo uravnotežene vozne lastnosti in zmogljivost v različnih razmerah. Vozniki so razbremenjeni menjave letnih in zimskih kompletov pnevmatik in se lahko počutijo bolj pripravljene na različne vremenske razmere.
Nekdaj razširjeni miti o celoletnih pnevmatikah so tako preteklost, kar dokazuje tudi ocena znatne skupine voznikov, ki zatrjujejo, da se glede varnosti med vožnjo, udobja in prevoženih kilometrov celoletne pnevmatike pozimi obnesejo enako dobro kot zimske pnevmatike.4
1 ETRMA (Europool) in ANURA (Imports).
2 Goodyearova interna ocena na podlagi ekometričnega modela v 24 evropskih državah: Avstrija, Baltik, Beneluks, Bolgarija, Češka, Danska, Finska, Francija, Grčija, Irska, Italija, Madžarska, Nemčija, Nizozemska, Norveška, Poljska, Portugalska, Romunija, Slovaška, Slovenija, Španija, Švedska, Švica, Združeno kraljestvo.
3 ADAC/AMZS test celoletnih pnevmatik, junij 2024. Dimenzija: 205/55R16. Testno vozilo: Volkswagen Golf.
https://www.adac.de/rund-ums-fahrzeug/ausstattung-technik-zubehoer/reifen/reifentest/ganzjahresreifen/205-55-r16/
https://www.amzs.si/motorevija/test/pnevmatike/2024-06-28-amzs-test-16-celoletnih-pnevmatik-dimenzije-205-55-r-16-v.
4 Podatki ankete, ki jih je februarja 2024 v Goodyearovem imenu zbral Ipsos. Vzorčenje: 4.550 voznikov (650 na državo). Anketirane države: Nemčija, Francija, Italija, Švedska, Danska, Poljska, Romunija.
Več informacij:
Simona Dijak
Vodja komunikacij za skupino Evropa Jugovzhod
T: +386 (0)4 207 7026
simona_dijak@goodyear.com