Celoletne pnevmatike so najhitreje rastoči segment
Na evropskem tržišču je segment celoletnih pnevmatik v letu 2022 dosegel 8 % rast, v zadnjih sedmih letih pa je bila njegova povprečna letna stopnja rasti skoraj 20 %.
Kranj, 28. marec 2023 – Priljubljenost celoletnih pnevmatik v zadnjih letih vidno narašča. To potrjuje tudi poročilo Evropskega združenja proizvajalcev pnevmatik in gumenih izdelkov (ETRMA), ki kaže na njihovo vse pogostejšo uporabo, saj je povprečna letna stopnja rasti tega segmenta na evropskem tržišču v zadnjih sedmih letih dosegla 19,8%1. K temu so pripomogli predvsem vsestranskost in priročnost, vključenost v originalno opremo, pa tudi spreminjajoči se evropski predpisi.
Uporaba pnevmatik odvisna od vremenskih razmer
Posledica toplejših zim je zmanjšanje zasneženih in poledenelih razmer na cestah, vse pogostejša pa postajata dež in črni led2. Spremenjene zimske razmere vodijo v večje povpraševanje po pnevmatikah, ki se najbolje obnesejo v mokrih in poledenelih razmerah in ne več v zasneženih.
Na nakupno odločitev vpliva tudi zakonodaja
Predpisi za uporabo zimskih pnevmatik se glede na trg razlikujejo. Nekatere države zahtevajo uporabo zimskih pnevmatik zgolj v določenih vremenskih razmerah, druge pa v točno določenem obdobju. Poleg tega se predpisi razlikujejo tudi po sami opredelitvi zimske pnevmatike. Najpogosteje se države opirajo na oznako M+S (blato in sneg oz. »mud and snow«), kot npr. tudi Slovenija, nekatere pa zahtevajo pnevmatike z zimskim simbolom 3PMSF.
Nekaj držav, npr. Estonija, Francija, Nemčija, in Švedska, so že ali bodo v kratkem spremenile zakonodajo in za ustrezne določile le tiste pnevmatike, ki nosijo tudi simbol “three-peak-mountain with snowflake” (3PMSF) oziroma v slovenščini “simbol snežinke v gori s tremi vrhovi”. Ta simbol, v primerjavi z M+S oznako, zagotavlja, da pnevmatika dosega še bolj zahtevne kriterije za vožnjo v zimskih razmerah. Tovrstna regulacija za voznika pomeni uporabo vsaj dveh kompletov pnevmatik, zato se vozniki vse pogosteje odločajo za celoletne pnevmatike, kot so Goodyear Vector 4Seasons Gen-3, ki imajo vse potrebne oznake, tudi simbol 3PMSF, in zagotavljajo skladnost z evropsko zakonodajo skozi vse leto.
Celoletne pnevmatike vse pogosteje vključene v originalno opremo
K rasti segmenta celoletnih pnevmatik prispeva tudi dejstvo, da vse več proizvajalcev avtomobilov višjega cenovnega razreda svoja vozila opremi s celoletnimi pnevmatikami ali pa slednje kupcem ponudi v obliki dodatne opreme.
Poleg tega je od leta 2015 opazno tudi povpraševanje po pnevmatikah za vozila s platišči večjega premera (17-palčne in večje). Trend nakazuje, da se današnji kupci avtomobilov vse pogosteje odločajo za večje in luksuzne avtomobile, predvsem vrhunska električna in SUV vozila, ta pa so običajno opremljena s pnevmatikami večjih dimenzij.
Širitev trga opažajo tudi proizvajalci pnevmatik. Goodyear trenutno nudi okoli 150 različnih dimenzij celoletne pnevmatike Vector 4Seasons Gen-3, vključno z dimenzijami, ki so primerne za SUV in dostavna vozila. V letošnjem letu načrtujejo prihod še okvirno 50 novih dimenzij te uspešne pnevmatike.
Goodyearove celoletne pnevmatike večkrat nagrajene
Tretjo generacijo Goodyearovih celoletnih pnevmatik Vector 4Seasons so nagradile številne evropske revije, kot so Auto Express, Auto Bild, Tyre Reviews, WhatTyre in Gute Fahrt3. Goodyear je dve leti zapored prejel tudi prestižni naziv najboljšega proizvajalca celoletnih pnevmatik po izboru revije Auto Bild4. S pnevmatiko Vector 4Seasons Gen-3 je Goodyear kot prvi predstavil celoletno pnevmatiko z oznako 3PMSF in razredom kotalnega upora, ki ima vse potrebne oznake za zagotavljanje skladnosti z evropsko zakonodajo skozi vse leto.
Kakovost Goodyearovih celoletnih pnevmatik Vector 4Seasons Gen-3 dokazuje tudi njihova uporaba na električnih avtomobilih, saj v primerjavi s konkurenčnimi pnevmatikami zagotavljajo večjo doseženo kilometrino5.
V Sloveniji trenutno poteka tudi promocijska akcija – ob nakupu štirih katerihkoli letnih ali celoletnih pnevmatik Goodyear v dimenziji 16 palcev ali več podarjajo potovalni kovček v različnih barvah. Več informacij na http://akcija.goodyear.si.
1 ETRMA – Evropsko združenje proizvajalcev pnevmatik in gumenih izdelkov
2 Konferenca podnebnih sprememb Združenih Narodov 2021 (COP26), Meteorološka pisarna; https://www.metoffice.gov.uk/research/climate/understanding-climate/uk-and-global-extreme-events-heavy-rainfall-and-floods.
3 https://news.goodyear.eu/goodyear-vector-4seasons-gen-3-wins-auto-bild-all-season-test/; -auto-bild-and-uks-tyre-reviews/; https://whattyre.com/news/whattyre-tyre-of-the-year-2021; https://news.goodyear.eu/goodyear-vector-4seasons-gen-3-crowned-all-season-tire-test-winner-by-germanys; https://news.goodyear.eu/goodyear-vector-4seasons-gen-3-impresses-with-winter-performance-in-gute-fahrt-test/.
4 Povezava na novico v angleškem jeziku.
5 Podatki temeljijo na dveh neodvisnih testih. Auto Bild. September 2021, izdaja 39. Vzdržljivostni test, ki ga je na Michelinovo zahtevo opravil DEKRA testni center, na dimenziji 205/55 R16 94V XL na vozilu Volkswagen Golf 7, kjer je primerjal pnevmatike Michelin CrossClimate 2 (100 %), Continental AllSeasonsContact (100,8 %), Goodyear Vector 4Seasons Gen-3 (108,4 %), Bridgestone Weather Control A005 EVO (69,7 %), Pirelli Conturato All Seasons Plus (96,9 %). Vzdržljivostni test je bil opravljen pri povprečni dejanski uporabi (D50) s 14.460 prevoženimi kilometri in ekstrapolirano vzdržljivostjo pri 1,6 mm.
Več informacij:
Simona Dijak
Vodja komunikacij za skupino Evropa Jugovzhod
T: +386 (0)4 207 7026
simona_dijak@goodyear.com