Kakšne avtomobile si v prihodnosti želijo slovenski milenijci?

Na prvo mesto so postavili pametne in cenovno ugodne avtomobile, opremljene s pametnimi funkcijami, ki bi poskrbele za večjo varnost na cesti. Nad vozili brez voznika pa naši milenijci niso najbolj navdušeni.

 

Kranj, 15. september 2015 – Glede na predhodne izsledke Goodyearove raziskave “ThinkGoodMobility”(1) je kar 91,5 % slovenskih mladih prepričanih, da bodo imeli v naslednjih desetih letih v lasti svoj avtomobil. Tokratni rezultati raziskave pa razkrivajo, kakšne avtomobile si želi generacija, ki bo krojila prihodnja desetletja.

 

 

Raziskava, ki jo je med bodočimi slovenskimi znanstveniki, inženirji in industrijskimi oblikovalci izvedlo podjetje Goodyear Dunlop Tires Europe v sodelovanju z inštitutom ThinkYoung (stran je v angleščini), je pokazala, da dobri dve tretjini slovenskih mladih (72,8 %) v naslednjih desetih letih od avtomobilske industrije pričakujeta, da jim bo ponudila avtomobil, ki bi bil cenovno dostopen in bi hkrati sledil najnovejšim tehnologijam. Pri tem si več kot polovica (62,0 %) želi avtomobil, ki bi bil opremljen s pametnimi varnostnimi funkcijami, kot so senzorji in kamere za zaznavo morebitne nevarnosti. Nekoliko nižji odstotek (49,8 %) pa je navdušen nad možnostjo, da bi njihovo vozilo komuniciralo z drugimi vozili na cesti. Tako bi pravočasno izvedeli za vse nepričakovane razmere v prometu in se nanje pripravili.

 

 

Kaj pa pnevmatike?

Polovica slovenskih milenijcev (49,1 %) si v prihodnosti želi s senzorji opremljene pnevmatike, ki bi jih obveščale, kdaj pnevmatike zaradi poškodbe ali obrabe niso več primerne za varno vožnjo in jih je potrebno pregledati oziroma zamenjati. Dobra tretjina (39,7 %) pa pričakuje senzorske sisteme, ki bi pnevmatikam podal informacijo, kako naj se prilagodijo različnim cestnim in vremenskim razmeram.

 

Slovenski milenijci so skeptični glede uporabe avtomobila brez voznika

Čeprav so avtomobili z avtopiloti trenutno v središču pozornosti avtomobilistične in informacijske industrije, si le peščica slovenskih milenijcev (22,8 %) v naslednjih desetih letih želi popolnoma avtonomen avtomobil. Kot navajata Goodyear Dunlop Tires Europe (GDTE) in neprofitna mednarodna organizacija za mlade ThinkYoung, glavni razlog za omenjeno tiči v pomanjkanju zaupanja, saj skoraj dve tretjini mladih Slovencev (64,1 %) dvomita v njihovo zanesljivost. Kljub nezaupljivosti pa mladi verjamejo, da bi avtonomni avtomobili lahko doprinesli k manjšemu številu prometnih nesreč (73,0 %), zmanjšanju prometnih zastojev (50,0 %) in manj stresni vožnji (36,9 %).

 

Kot so poudarili v Goodyearu, je spodbuden podatek, da milenijci pri tehnološkemu razvoju v avtomobilski industriji na pomembno mesto postavljajo zagotavljanje varnosti. Slednje namreč predstavlja osnovo za vsako Goodyearovo inovacijo.

 

 

Več informacij:

Simona Dijak
Vodja komunikacij
T: +386 (0)4207 7026
simona_dijak@goodyear.com

 

O Think Young

Organizacija ThinkYoung je prvi možganski trust, ki je osredotočen na mlade ljudi. Ustanovljena je bila leta 2007, svoje pisarne pa ima v Bruslju, Ženevi in Hongkongu. Organizacija ThinkYoung izvaja raziskave, ankete, dokumentarne filme in politične predloge, ki se osredotočajo na pet področij: podjetništvo, izobraževanje, odnosi EU-Azija, proces širitve EU in okolje.

 

Opombe

[1] Spletno raziskavo je med majem in junijem 2015 v imenu podjetja Goodyear izvedla ekipa Think Young. V njej je sodelovalo 2.500 mladih (starih 18–30 let) iz univerz v 12 državah. V vzorec je bilo vključenih 224 slovenskih študentov.