Tudi motošport vse bolj v znamenju trajnosti

Približuje se prestižna vzdržljivostna dirka v Le Mansu, kjer bodo tekmovalci adrenalin preizkušali tudi s pomočjo trajnostnih elementov, med katere sodijo nove tehnologije pnevmatik. V Goodyearu nadaljujejo svoja trajnostna prizadevanja, kar dokazujejo s trajnostnimi novostmi, ki jih uvajajo v kategoriji LMGT3, v kateri so ekskluzivni dobavitelj pnevmatik.

Kranj, 10. junij 2024 – Znamenita dirka 24 ur Le Mansa, kjer se največji talenti svetovnega avtomobilskega športa pomerijo v vzdržljivosti, bo letos potekala med 15. in 16. junijem. Tekmovanje, na katerem slavi voznik, ki v 24-ih urah prevozi najdaljšo razdaljo, velja za eno najzahtevnejših in najprestižnejših dirk v avtomobilskem športu, kjer ključno vlogo nosijo tudi proizvajalci opreme.

Uporaba trajnostnih materialov
Specifična zmes pnevmatik

Dirkalne pnevmatike iz bioloških in recikliranih materialov

V kategoriji LMGT3, kjer je ekskluzivni dobavitelj pnevmatik Goodyear, letos vsaka pnevmatika vsebuje približno 33 % trajnostnih materialov,1 kar prestavlja enega največjih deležev uporabe trajnostnih materialov pri GT dirkah. Goodyear s tem ukrepom še dodatno podpira trajnostne cilje prvenstva WEC in mednarodne avtomobilistične zveze FIA.2

 

Poleg tega, da so pnevmatike letos še bolj trajnostne, se ponašajo tudi z odlično vzdržljivostjo. Na dirki Le Mans je tako možno doseči, da tekmovalci z enim kompletom pnevmatik prevozijo razdaljo, za katero je gorivo potrebno napolniti petkrat, kar je trikrat dlje kot na dirki za Veliko nagrado Formule 1.

 

Od leta 2023 WEC ne dovoljuje več uporabe grelnikov za pnevmatike, kar za proizvajalce pnevmatik pomeni poenostavitev logistike in zmanjšanje opreme, ki jo je potrebno dostaviti na dirko, poleg tega pa na dirkalni progi zmanjšuje porabo energije. Goodyear je leta 2022 razvil specifično zmes za pnevmatike, ki omogoča hitro segrevanje, s čimer lahko tekmovalne ekipe kompenzirajo nezmožnost za umetno segrevanje pnevmatik. Ravno tako je prešel na uporabo ene same zmesi za pnevmatike za suho podlago (gladke oz. slick) na posamezni dirki, s čimer se je število proizvedenih pnevmatik v sezoni zmanjšalo za kar 33 %.

Goodyear ekskluzivni dobavitelj za LMGT3
7.250 pnevmatik za Le Mans

K razbremenitvi okolja bo pripomogla premišljena logistika

Vsako pnevmatiko za kategorijo LMGT3 Goodyear izdela v proizvodnem obratu v Hanau v Nemčiji. Za prestižno dirko v Le Mansu bo letos proizvedenih okoli 7.250 pnevmatik, ki jih bo do prizorišča dirke odpeljalo nekaj več kot 20 tovornjakov. Pri transportu bodo v Goodyearu za optimizacijo učinkovitosti in manjšega vpliva na okolje vsak tovornjak zapolnili do maksimalne zmogljivosti.

 

Trajnost je Goodyearovo vodilo tudi pri dirkah, kjer je potreben medkontinentalni transport, kar dokazuje odločitev, da bodo letos zaloge pnevmatik in ostala oprema Goodyearove dirkalne ekipe za dirke v Katarju, Braziliji, ZDA, na Japonskem in Bahrainu potovale po morju. S tem bo podjetje zmanjšalo emisije toplogrednih plinov, ki so pri letalskih prevozih na dolge razdalje 47-krat večje v primerjavi s pomorskim prometom.3

V Le Mansu bodo zbrana največja imena športa

V Le Mansu se vsako leto zberejo največja imena sveta športa, popularne kulture in politike. Letošnji uradni začetek najdaljše dirke bo naznanil eden največjih francoskih športnikov, nogometaš Zinédine Zidane.

 

Poleg spektakla na stezi bo ponovno atraktiven tudi pogled v nebo, saj bo že peto leto zapored v času dirke nad Le Mansom poletel ikonični Goodyear Blimp, ki je leta 2021 in 2022 obiskal tudi Slovenijo in požel veliko navdušenja.

1 Trajnostni material je opredeljen kot biološki/obnovljiv, recikliran material ali material, ki se lahko proizvede z uporabo drugih trajnostnih praks za ohranjanje virov in/ali zmanjšanje emisij, vključno z materiali za vzpostavitev masne bilance, ali prispeva k tem praksam.
2 https://www.environmentalreport.fia.com/
3 Ogljični odtis pri zračnih prevozih v primerjavi s prevozi po morju; dejanske številke za leto 2023: https://8billiontrees.com/carbon-offsets-credits/carbon-ecological-footprint-calculators/air-freight-vs-sea-freight-carbon-footprint/

Več informacij:

Simona Dijak
Vodja komunikacij za skupino Evropa Jugovzhod
T: +386 (0)4 207 7026
simona_dijak@goodyear.com

10. junija 2024