Kranjski Goodyear povečal čiste prihodke in število prodanih pnevmatik v regiji Adria

Družba Goodyear Dunlop Sava Tires je danes sporočila svoje poslovne rezultate za leto 2019. Čisti prihodki od prodaje so v primerjavi s prejšnjim letom pokazali rahlo rast in se povečali za 2,6 odstotka na 225,95 milijona EUR. V regiji Adria se je obseg prodanih pnevmatik povečal za 6,8 odstotka, in sicer na 2,55 milijona enot.

Kranj, 1. junij 2020 – V letu 2019 je družba Goodyear Dunlop Sava Tires ohranila svoj močan položaj na trgu in trdno prisotnost v vseh segmentih pnevmatik. Na lokalnih trgih1 regije Adria je tržno gibanje v segmentu potniških pnevmatik pokazalo približno 7-odstotno rast  povpraševanja, medtem ko je bil na evropskih trgih zaznan manjši upad glede na prejšnje leto, in sicer skoraj 3 odstotke2. »Pri pnevmatikah za platišča večjega premera3 smo podobno kot leto poprej na lokalnih trgih regije Adria zaznali precej večjo rast povpraševanja v primerjavi s povprečjem na evropskih trgih – ta je znašala nekaj več kot 27 odstotkov, medtem ko je na evropskih trgih dosegla okvirno 7 odstotkov. Izredno smo zadovoljni, da smo z našo ponudbo vrhunskih pnevmatik uspešno odgovorili na navedeno tržno priložnost,« je povedal glavni direktor družbe Goodyear Dunlop Sava Tires Matej Zavrl. Trend rasti povpraševanja po teh dobičkonosnejših pnevmatikah, ki sledi smernicam avtomobilske industrije, v družbi pričakujejo tudi v prihodnje.

 

Pnevmatika EfficientGrip Performance 2

V celotnem segmentu tovornih pnevmatik na evropskih trgih niso zaznali rasti povpraševanja, medtem ko je slednja na lokalnih trgih regije Adria znašala skoraj 4 odstotke2. »Kot zanimivost naj povemo, da se je na evropskih trgih znotraj segmenta tovornih pnevmatik povpraševanje po pnevmatikah za mednarodne cestne prevoze celo rahlo zmanjšalo, kar je v nasprotju z lokalnimi trgi regije Adria, kjer smo zaznali nekaj več kot 7-odstotno rast2. S tem smo se tudi v tem primeru uspešno odzvali na pozitivno tržno gibanje,« je dodal Zavrl.

 

Kot že nekaj let doslej, se je v lanskem letu skupni izvoz potniških pnevmatik iz azijskih držav tako na lokalna kot tudi na evropska tržišča povečeval, izvoz tovornih pnevmatik pa se je po trendu zmanjševanja v predpreteklem letu ponovno pričel povečevati.

 

Skupno število proizvedenih enot v kranjski družbi je sledilo gibanju evropskega trga in se je rahlo znižalo, in sicer z 7,14 milijona v letu 2018 na 7,05 milijona enot v letu 2019. »Goodyearova kranjska tovarna se je tudi v lanskem letu osredotočala na proizvodnjo 17- in 18-palčnih pnevmatik, delež le-teh je v skupni proizvedeni količini znašal okvirno eno tretjino,« je povedal direktor proizvodnje Marko Nahtigal in dodal: »Veseli nas, da ima naša tovarna pomemben doprinos pri zagotavljanju ponudbe za rastoč segment pnevmatik za platišča večjega premera tako na lokalnih kot tudi na evropskih trgih

 

Skupni čisti prihodki od prodaje so pokazali rahlo rast in se povečali za 2,6 odstotka na 225,95 milijona EUR (primerjalno z letom 2018, ko so znašali 220,26 milijona EUR). Rast skupnih čistih prihodkov je predvsem posledica več prodanih enot pnevmatik na lokalnih trgih regije Adria, višjih cen in izboljšane strukture prodajnega programa. Na lokalnih trgih regije Adria se je namreč obseg prodanih pnevmatik povečal za 6,8 odstotka (z 2,39 na 2,55 milijona enot), čisti prihodki od prodaje na lokalnih trgih pa so se povečali za 3,2 odstotka (z 119,92 na 123,73 milijona EUR).

 

Čisti dobiček je v letu 2019 znašal 8,02 milijona EUR, v letu 2018 pa 6,55 milijona EUR. Na povečanje čistega dobička v letu 2019 so vplivali odloženi davki.

 

Dobiček iz poslovanja se je v letu 2019 v primerjavi z letom 2018 zmanjšal za 17,8 odstotka (5,66 milijona v letu 2019 primerjalno s 6,89 milijona EUR v letu 2018). Nižji dobiček iz poslovanja je predvsem posledica višjih stroškov proizvedenih pnevmatik, ki izvirajo zlasti iz višjih stroškov surovin.

 

V letu 2019 so nadaljevali z rednimi naložbami v proizvodni obrat, hkrati pa so pričeli tudi s prvo fazo razširitvene naložbe – tj. gradnjo prve stavbe za dodatno proizvodnjo pnevmatik. Skupne investicijske naložbe so predvsem zaradi razširitvenega projekta v letu 2019 znašale 55,84 milijona EUR, kar je znatno več kot v letu 2018, ko so dosegle 17,26 milijona EUR.

 

Za zaključek pregleda poslovnega leta 2019 so v družbi izpostavili tudi kampanjo Goodyear Boljša prihodnost, ki je ponovno dokazala svojo priljubljenost. Skoraj 100 zaposlenih, ki so se povezali s številnimi organizacijami, je na Gorenjskem izvedlo kar 13 prostovoljskih akcij in opravilo 800 prostovoljskih ur družbeno koristnega dela na različnih področjih.

 

EfficientGrip Performance 2 – pnevmatika za platišča večjega premera

 

V prvih mesecih leta 2020 so v Goodyearu zaradi krize, povezane z epidemijo bolezni Covid-19, zaznali takojšen upad povpraševanja. »Ukrepi, uvedeni v Sloveniji ter ostalih državah na evropskem kontinentu, ki za nas predstavljajo izredno pomembna izvozna tržišča, so vplivali na zmanjšano prodajo pnevmatik – potrošniki so namreč v večini ostajali doma ter zaradi manjšega števila prevoženih kilometrov menjave pnevmatik niso smatrali kot nujno potrošnjo,« je povedal Zavrl. Da bi pripomogli k omejevanju širjenja koronavirusa, zaščitili zaposlene in odgovorili na nenaden upad povpraševanja na trgu, so v Goodyearu začasno zaprli vse evropske tovarne, vključno s tovarno v Sloveniji. Proizvodnjo v Kranju so tako zaradi izrednih razmer zaustavili 21. marca in z delnim obratovanjem ponovno pričeli 14. aprila. Z namenom ohranjanja nemotene dobave kupcem so njihova skladišča vseskozi delovala.

 

Po podatkih ETRMA, Evropskega združenja proizvajalcev pnevmatik in gumenih izdelkov, je v marcu 2020 v primerjavi z istim mesecem v letu poprej povpraševanje po potniških pnevmatikah upadlo za 26 odstotkov, pri tovornih pnevmatikah pa za 15 odstotkov. Goodyear je v regiji Evropa, Bližnji vzhod in Afrika v prvem kvartalu letošnjega leta v primerjavi z istim obdobjem preteklega leta zabeležil 20-odstotni padec prodanih enot pnevmatik.

 

Ob rahljanju ukrepov v posameznih državah, izvedbi programa za zmanjševanje stroškov in kapitalskih izdatkov, kar je in bo pripomoglo k ublažitvi finančnega učinka manjšega povpraševanja, ter ohranjanju osredotočenosti na strateške projekte v družbi verjamejo, da so dobro pripravljeni na okrevanje. V zadnjem letu in pol so nadgradili ponudbo pnevmatik, kar dokazujejo odlični rezultati testov avtomobilističnih revij in internih testiranj. Po lanski predstavitvi serije pnevmatik z dirkalnim karakterjem Eagle F1 SuperSport za prestižne in hitre avtomobile so letos razkrili novo letno pnevmatiko EfficientGrip Performance 2, ki je namenjena vozilom s platišči od 15 do 18 palcev in je na primerjalnih testih navdušila s svojo visoko zmogljivostjo, saj v številu prevoženih kilometrov za kar 50 odstotkov prekaša predhodnico4. Na trg so lansirali tudi novo celoletno pnevmatiko Vector 4Seasons Gen-3, ki prinaša še večjo zmogljivost od predhodnice Vector 4Seasons Gen-2, dobitnice več nagrad kot katera koli druga znamka5.

 

Svoj uspešen povratek v mednarodni motošport Goodyear dokazuje kot uradni dobavitelj dirkalnih pnevmatik za LMP2, razred vzdržljivostnega svetovnega prvenstva FIA World Endurance Championship (WEC), evropske serije Le Mans od leta 2021 dalje, britanskega prvenstva British Touring Car Championship (BTCC) in z medijskim partnerstvom z vodilno športno televizijsko mrežo Eurosport tudi za FIA World Touring Car Cup (WTCR). Od sezone 2020 dalje je Goodyear uradni dobavitelj pnevmatik še za prvenstvo Pure ETCR – prvo tekmovanje z električnimi turnimi vozili različnih znamk.

 

Konec maja se je po več letih na evropsko nebo vrnil legendarni Goodyearov cepelin in opravil svoj prvi testni polet v Nemčiji ter tako zapisal naslednje poglavje v skoraj 100-letni zgodovini sodelovanja med Goodyearom in podjetjem Zeppelin. Ponovna prisotnost cepelina v Evropi je bila dolgo pričakovana in je odličen način za obeležitev Goodyearove vrnitve v dirkaški svet, novega medijskega partnerstva z Eurosportom in vrhunskih pnevmatik v njihovem naboru izdelkov. Predvideno je, da bo cepelin zagotovil zračne posnetke nekaterih večjih evropskih dirk, ki ostajajo v koledarju motošportnih prireditev letošnjega leta.

 

Transportnemu in logističnemu sektorju, ki je soočen s potrebo po hitrejših, zanesljivejših in cenejših možnostih dostave, bo Goodyear še naprej nudil v lanskem letu lansirano celovito ponudbo za vozne parke Goodyear Total Mobility, ki zajema paleto inovativnih proizvodov in rešitev ob podpori strokovne servisne mreže. Ponudba omogoča na tisoče kombinacij, ki se prilegajo velikosti in kompleksnosti voznih parkov prevoznikov, njihovemu področju delovanja ter sedanjim in prihodnjim poslovnim ciljem.

1 Slovenija, Hrvaška, Bosna in Hercegovina, Srbija, Črna gora, Severna Makedonija, Albanija in Kosovo.
2 Podatki ETRMA – European Tyre & Rubber Manufacturers Association (Evropsko združenje proizvajalcev pnevmatik in gumenih izdelkov).
3 17-in več palčne pnevmatike.
4 Interne ocene. V primerjavi s predhodnico EfficientGrip Performance. Dimenzija pnevmatike: 205/55R16 91V; vozilo: VW Golf 7; kraj: odprte ceste v Luksemburgu in Franciji.
5 Na podlagi 34 testov, ki jih je izvedlo 18 vodilnih in neodvisnih evropskih revij o pnevmatikah od januarja 2015 do decembra 2019. Izračun temelji na številu testov, na katerih je Goodyear osvojil prvo mesto v segmentu celoletnih pnevmatik v primerjavi z vsemi testiranimi konkurenti. Več informacij je dostopnih na https://www.goodyear.eu/en_gb/consumer/legal-disclaimer-test-claims.html.

Več informacij:

Simona Dijak
Vodja komunikacij Adria
Goodyear Dunlop Sava Tires, d. o. o.
T: +386 (0)4 207 7026
simona_dijak@goodyear.com

01. junija 2020